‘Misfits’ – šokantna, duhovita, nekorektna i poremećena kritika društva

Iako je zapravo znanstveno-fantastičnog karaktera, svaki se segment ove britanske serije doima potpuno realnim i mogućim.

Misfits

Britanska varijanta Oscara, BAFTA  Awards (British Academy Film & Television Arts), ove je sezone imala prilično tešku odluku pri dodjeli televizijskih nagrada, s obzirom na nevjerojatnu konkurenciju sve genijalnijih serija koje su se na otoku počele producirati. Naime, Britancima je vjerojatno dosadila sveprisutnost američke hegemonije koja se, osim glazbom, najviše širi upravo produkcijom zabavnih dramskih televizijskih sadržaja, pa su u posljednje vrijeme odlučili podsjetiti i njih, i svijet, i sebe same tko je zapravo izmislio televiziju i kako se to radi.

Tako je SF teen drama “Misfits”, koju je BAFTA prošle godine ovjenčala nagradom za najbolju dramsku seriju, ove godine ispala najvećim luzerom, jer je od četiri nominacije dobila tek jednu nagradu i to onu za sporednu žensku ulogu koju je maestralno odigrala Lauren Socha (iako je ova nominacija pomalo nejasna jer je u seriji njezin lik jedan od glavnih, uz Roberta Sheehana koji seriju nažalost napušta u trećoj sezoni kako bi ostvario holivudsku karijeru).

Kada se prošle sezone pojavila, kao svojevrsni britanski odgovor na američke “Heroes”, serija je izazvala samo pozitivne reakcije i publike i kritike. Iako je zapravo znanstveno-fantastičnog karaktera, svaki se njezin segment doima potpuno realnim i mogućim. Neprilagođeni, problematični klinci odslužuju kaznu za svoje prijestupe društveno-korisnim radom pod budnim okom socijalnog radnika. Nad grad se odjednom nadviju oblaci i započne oluja, njih sve zajedno udari munja što u svakome od njih proizvede različitu super-moć koja ih učini superherojima. Ovo nije spojlanje, sve se to dogodi u prvih pet minuta serije, a sve ostalo što se u “Misfitsima” događa teško da bi se i uz najbolju volju  moglo prepričati, jer je radnja nevjerojatno brza, pomalo kaotična, no istovremeno vrlo logična i dosljedna.

Scenarij je silno zabavan, duhovit, mjestimično šokantan, mjestimično blesav i poremećen, totalno politički nekorektan i prožet društvenom kritikom kao što je i red, a povrh svega pametan toliko da se u komparaciji već spomenuti “Heroji” i “Lostovi” čine pomalo jadničkima, unatoč vrhunskoj produkciji (znam, znam da riskiram bijes fanova). Produkcija iliti tehnička izvedba serije je impresivna: kamera je poput filmske, fotografija je prekrasna, specijalni efekti su impresivni, majstorski odabrane lokacije daju seriji neobično crnu atmosferu, cast je odlično odabran, špica je izvrsna. Kada se na ovo sve nabrojano pridoda i hitoidni soundtrack, nema nikakve sumnje da se radi o pravom bombončiću kojeg vrijedi odmah skinuti (dok nam vlasti još nisu regulirale skidanje s interneta).

I nema veze što su “Misfitsima” ove godine nagrade uglavnom izmaknule na račun “Sherlocka”. Sve dok su serije sve bolje i dok nadmašuju jedna drugu, nagrade su potpuno marginalna stvar, barem što se nas konzumenata tiče. A “Sherlocka” ćemo pogledati i vidjeti je li zasluženo zbacio “Misfitse” s trona.

Ocjena: 10/10

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €