Goran Vlajić (DJ GoCut): Nemamo kvalitetnu plesnu domaću glazbu, a svi se čude zašto su cajke u klubovima

Točno na prvi dan ljeta 21. lipnja u prodaji će se pojaviti jedan pravi ljetni album, ne baš uobičajen za domaću diskografiju.

  • 80
    Shares
Matija Dedić i Goran Vlajić (Foto: promo)

Riječ je o albumu „Kompozit“, sa 11 autorskih pjesama, kojega zajednički potpisuju Goran Vlajić, poznat u klupskim krugovima kao DJ GoCut te poznati hrvatski pijanist i jazz glazbenik Matija Dedić uz sudjelovanje nemalog broja vrhunskih muzičara. Album će biti objavljen za diskografsku kuću Disco Records Croatia Gorana Vlajića i to na svim platformama za prodaju i distribuciju glazbe širom svijeta jer je riječ o odličnom albumu ispunjenom deephouse, downbeat i chillout glazbom. Točnije aktualnim plesnim house ritmovima obogaćeni kreativnim doprinosom na klaviru Matije Dedića koje je dao onaj potrebni jazz začin ovom albumu.

Kako je došlo do suradnje sa Matijom Dedićem?

Goran Vlajić: Do suradnje je došlo sasvim slučajno. Zajednička frendica je došla na ideju da nas poveže. Isprva suluda i smiješna ideja. Međutim od takvih ideja obično nastanu velike stvari! A baš tijekom jedne duge, dosadne zime sam boravio više u studiju i igrao se sa laganijim, melankoličnim zvukovima. Nakon brojnih gaža i partija, odjednom sam se zaželio laganog i opuštenog “aftera od aftera”. Matija je došao do mog studija, razgovarali smo, poslušao je moje skice, svidjelo mu se. Mislim da nije niti pomišljao da će taj prvi susret već biti zabilježen na skladbama „Keys“ i „Cold Rain“. Naime u studiju imam običnu midi klavijaturu s četiri oktave, pa je bilo zabavno gledati kako Matiji bježi ruka prema oktavama kojih nema ha, ha, ha. Međutim, virtuoz je virtuoz!

Jesi li i prije suradnje sa Matijom sluša albume Matije Dedića?

Goran Vlajić: Ne, čak niti Arsen mi nije bio nešto drag. Međutim za takve autore potrebna je određena glazbena zrelost, koju sam vjerujem stekao kroz ove tri godine rada na albumu, tako da sam u zadnje vrijeme poslušao poprilično jazza, i kad me pitaju što privatno slušam, onda je to jazz.

Vlajić i Dedić ‘Kompozit’

Kako je Matija reagirao na tvoj poziv i kakve su bile njegove reakcije kada je čuo tvoje beatove i uopće ideju kako bi trebao zvučati album?

Goran Vlajić: Ja vjerujem da je bilo dosta sreće u našem prvom susretu, poznajući Matijin kalendar i konstantnu angažiranost, mislim da smo se sreli u nekom periodu kada je očito imao viška vremena. Rad na ostatku albuma bio je vječiti lov za Matijom po studijima. Zahvaljujem se ovom prilikom studiju Morris, Sipi, Anti Geli… između njegovih gaža.

Jesu li Surka i Jakša od početka bili u kombinaciji ili ti je ideja da ih pozoveš došla tijekom snimanja albuma?

Goran Vlajić: I to se dogodilo sasvim slučajno. Nakon mojeg i Matijinog prvog susreta, na jednoj od proba i priprema za neke evente sa Jakšom Jordesom i Surkom, zabavljali smo se slušajući vlastite demo snimke. Ja sam pustio skicu za “Keys” koja je nastala koji dan ranije nakon prvog susreta s Matijom. Ne znam niti da li se tada i tako zvala. Jakša je spontano počeo svirati, Surka je dodavao perkusije i pjevušio. Kako smo snimali probu, perkusije i saksofon su ostali upravo tako kako su odsvirani na prvoj snimci, samo sam naknadno napisao tekst kojeg je Surka otpjevao. Mislim da ta spontana emocija rijetko kada bude zabilježena na nekoj skladbi i upravo me to najviše veseli; kasnije je i cijeli album rađen upravo na taj način. Bez puno planiranja, spontano improviziranje… Što osobno smatram suštinom jazza iz moje perspektive DJ-a.

Kako to da si napravio prvi singl kojim najavljuješ album u hrvatskoj („San“) i engleskoj („Keys“) verziji?

Goran Vlajić: To je bila spontana ideja, odnosno Surkina zafrkancija dok smo pjevali neke strane pjesme na hrvatskom. Međutim, ono što mi je bio dodatni motiv jest činjenica da nedostaje kvalitetne domaće plesne glazbe u klubovima sa hrvatskim vokalima. DJ-i jednostavno nemaju što puštati, a ako i puštaju onda su to domaći autori koji rade sa stranim vokalima – pjesme na engleskom. Još od ET-a i takozvanog i potpuno krivo nazvanog stila “trasha 90ih” i Dina Dvornika koji je kategorija za sebe, mi nemamo kvalitetnu plesnu domaću glazbu a svi se čude zašto su cajke u klubovima. Pa zato što su nove cajke napravljene za klub, a domaći autori to ne rade. Također svaki pokušaj remixiranja završava u autorskoj zavrzlami i kompliciranju. I zato novi klinci slušaju cajke.

Kako to da ti kao autor nisi sam pjevao već si to prepustio Surki?

Goran Vlajić: Da znam pjevati, ne bi bio DJ, imao bi bend. Osim toga Surka je fantastičan glazbenik, pjevač, beatboxer, vjerujem da njegovo vrijeme solo izvođača tek dolazi. Uostalom sjajno se uklopio u cijeli projekt.

Jako je velik broj sjajnih muzičara sudjelovao na albumu. Kako su reagirali kada su čuli tvoje ideje kako bi trebao zvučati album?

Goran Vlajić: S obzirom da se zaista radi o vrhunskim muzičarima da nije bilo njihovog pozitivnog odgovora na cijeli projekt, odmah bi odustao; Počevši od Matije, zatim Surke, Jakše, koji su se doslovno sami spontano uključili…. Tu je još i Ante Gelo, Neno Grahovac, Lana Škrgatić, Wozdecky, Prskalo… Izvođači koji imaju i puno škole i puno iskustva.Vjerujem da bi i frendovski i ljudski i umjetnički reagirali i odbili da im se nešto nije svidjelo. Međutim, bilo mi je jako drago da su sa zadovoljstvom prihvatili sudjelovanje na pojedinim skladbama.

Je li postojala neka određena inspiracija za album „Kompozit“ ili je to neki sukus svega što si do sada radio?

Goran Vlajić: Ovaj album je apsolutno sve suprotno od onoga što sam htio i zamišljao kao svoj prvi album. Jazz, deephouse, jazzy, bossa nova… Produkcija takve vrste glazbe, vokali, uživo odsvirani instrumenti itd. Uhvatio sam se u koštac s nečim što je za mene bilo potpuno novo i to je bila najveća inspiracija. Svijet elektroničke glazbe je baziran na jednostavnim loopovima, samplovima, presetima, a onda odjednom se susretneš sa virtuozno odsviranim dionicama od strane pravih muzičara, koji rade na pravim instrumentima i to uživo.

Matija Dedić i Goran Vlajić (Foto: promo)

Kakvu reakciju očekuješ od publike koja te poznaje više kao techno DJ-a i producenta koji do sada baš i nije bila sklon ovakvom jednom chillout i lounge zvuku?

Goran Vlajić: Vjerujem da će mnogi biti u šoku i da će zasigurno biti negativnih kritika, ali također znam da će većina starije party publike biti oduševljena, jer svaki techno party ima after, a svaki after također ima after i oni će se sigurno tu pronaći. Isto tako, publika koju smo odgajali na Astralisu već je fantastično prihvatila lounge projekt mojih kolega Damira Ludviga i Gorana Štetića pod nazivom „Ludvig & Stelar” čiji su radovi objavljivani na „Cafe del Maru“, tako da vjerujem da će i Vlajić & Dedić naći mjesto u njihovim playlistama. Isto tako, publika koja dolazi na Astralis već 20 godina zasigurno se umorila od teških techno beatova, te kao i ja tragaju za novim laganijim, umjerenijim zvukovima koji nisu samo puko slaganje gotovih samplova poput glazbenih lego kockica. Za mene je ovo, da se slikovito izrazim, stvaranje vlastitih lego kocki.

Hoće li prvi singl „San“ odnosno „Keys“ dobiti i neki svoj prateći spot?

Goran Vlajić: Volio bih da dobije, imamo dosta predloženih scenarija, tako da vjerujem da bude.

S obzirom na dosta specifičnu muziku koju stvaraš i na velik broj muzičara koji su sudjelovali u u radu na albumu „Kompozit“, kako si zamislio koncertnu promociju albuma i znaš li već sada kada će se i gdje dogoditi?

Goran Vlajić: Trenutno smo fokusirani na objavu albuma i online promociju kako bismo pružili ljudima savršenu glazbenu kulisu za nadolazeće ljeto, a nakon toga je u planu i promocija u koju bismo uključili i nastupe, te se nadam da ćemo i Matija i ja uspjeti svoje gusto popunjene kalendare uskladiti najprije međusobno, a zatim i sa ostalim glazbenicima koje bismo voljeli imati na svojim nastupima. Prvenstveno svi koji su sudjelovali na albumu.

  • 80
    Shares

Zadnje od Intervju

Idi na Vrh