DevilDriver ‘Outlaws ’Til the End, Vol. 1’ – death metal country ludilo

Vjerojatno niste, ali za slučaj da ste si ikada postavili pitanje kako bi zvučali outlaw country hitovi u izvedbi death metal benda, kalifornijski DevilDriver je pripremio odgovor i na to pitanje.

  • 6
    Shares
DevilDriver “Outlaws ’Til the End, Vol. 1”

Iako prirodno ne dijele istu publiku, čini se kako žanrovi countryja i metala nisu toliko oprečni kako bi se intuitivno dalo zaključiti. Poznato je kako primjerice unuk Hanka Williamsa svira u metal bendovima, a sam Johnny Cash pokazao je kako pjesme metalaca mogu dobro zvučati u country aranžmanima. No, na svom novom albumu “Outlaws ’Til the End, Vol. 1” kalifornijski death metalci DevilDriver okreću pilu i uzimaju neke od klasika uglavnom iz žanra outlaw countryja i snimaju ih u žestokim obradama u svom stilu.

Album otvara upravo obrada Hanka III spomenutog u prošlom odlomku. “Country Heroes” je izvorno sjajna balada o opijanju uz slušanje svojih country idola. Na verziji DevilDrivera gostuje i sam autor, ali daleko je to od laganice kakvu je objavio na svom ključnom albumu “Straigth To Hell” iz 2006. godine. Dapače, jedva je prepoznatljiva nakon uvodnih taktova s growlom Deza Fafare preko Hankovih pozadinskih jecaja, a još je teže prepoznati “Whiskey River” kojoj je originalno objavio autor Johnny Bush na svom albumu istoga imena 1972., ali ju je proslavio Willie Nelson na ploči “Shotgun Willie” godinu dana kasnije. Na verziji DevilDrivera, Fafari se na vokalima pridružuje i Randy Blythe iz Lamb of God, koji će se vratiti i na “Ghost Riders in the Sky”, uz Johna Cartera Casha čiji je legendarni otac izvodio jednu od najpoznatijih verzija ove mračne kaubojske bajke.

Johnny Cash je nezaobilazan akter bilo kakvoga promišljanja žanra outlaw countryja koji je DevilDriver odlučio prodrmati svojom pločom, pa će se na istoj naći i obrada njegove pjesme “The Man Comes Around” sa četvrtog izdanja iz legendarne serije izdane na etiketi American Ricka Rubina, izvorno ionako namijenjenoj za žešću glazbu. Također, nemoguće je ne naći mjesto i za jednog Johnnyja Paychecka, pa je tako tu i “I’m The Only Hell My Mama Ever Raised”. Možda je lakše metalcima naći zajednički teren s dosad navedenim odmetnicima nego s jednim Georgom Jonesom, ali DevilDriver to uspijeva na “If the Drinking Don’t Kill Me”.

Nešto mlađe generacije country odmetnika zastupjene su pjesmama Stevea Earla “Copperhead Road” s istoimenog albuma objavljenog prije trideset godina na kojoj ovdje gostuje Brock Lindow iz 36 Crazyfists, te “A Thousand Miles From Nowhere” Dwighta Yoakama, dok efektna “Dad’s Gonna Kill Me” Richarda Thompsona predstavlja iskorak u biranju materijala i izvan strožih okvira žanra countryja, kao uostalom i “Outlaw Man” Eaglesa, koja je odmetnička samo u nazivu.

Dodatak “Vol. 1” nazivu albuma upućuje na to da je ili snimljeno još materijala, ili se pak bend tako dobro zabavio snimajući ove pjesme da to iskustvo želi i ponoviti. Teško je reći jesu li potrebna dva ili više takvih albuma, ali “Outlaws ’Til the End” je u svakom slučaju zanimljiv crossover dvaju naoko nespojivih žanrova. Teško da će se ljubiteljima izvornih pjesama koji nemaju afinitet prema estetici black ili death metala ove obrade svidjeti, a upitno je i koliko će se fanovima DevilDrivera dopasti tekstovi o pecanju i Nashvilleu s kojima oni sami imaju malo urođenih veza. Tek oni rijetki koji cijene oba žanra ovu bi ploču mogli proglasiti punim pogotkom.

Ocjena: 6/10

(Napalm Records, 2018.)

  • 6
    Shares

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh