Saša Novak Radulović: Želim ponovno osjetiti adrenalin svirke

U vrijeme kada je Psihomodo Pop konačno objavio debitantski album ‘Godina zmaja’ i postao ime poznato čak i manje strastvenim pratiteljima rock scene, uz rođenog šoumena Davora Gopca najviše pozornosti privlačio je Saša Novak Radulović, gitarist koji je izgledao kao izgubljeni član Ramonesa i akorde udarao žestinom kakve se ne bi posramila ni ‘braća’ Ramone.

Saša Novak Radulović

Osim u Psihomodu, svirao je i u mnogim drugim bendovima (Virusi, Novak & Koppola, Le Cinema, s Dragom Mlinarcem) te producirao ploče kako matičnog sastava, tako i nadolazećih snaga poput Greaseballsa ili karlovačke grupe Lorelai. Sredinom devedesetih preselio je u Njemačku, a sada se, mnogo godina kasnije, vraća na scenu novim albumom i koncertom koji će 31. ožujka održati u zagrebačkom Hard Placeu. O svemu tome sa Saletom smo popričali za Ravno do dna.

Vraćaš se koncertom u Hard Placeu, gdje ćeš snimati i live album. Što te poslije svih tih godina „natjeralo“ nazad na stage?

Saša Novak Radulović: Iako izuzetno volim studijski rad, live svirka je ipak nešto posebno. Tu energiju i atmosferu ne možeš ničim zamijeniti, taj “feeling” je poseban. Želim ponovno osjetiti adrenalin svirke i to je pravi razlog zašto sam odlučio opet zasvirati i snimiti taj koncert.

Tom ćeš nam prilikom predstaviti i album „Minimal(KA)“. Reci mi nešto više o njemu, sudeći po prvim singlovima, pop punku „Gubim te“ i Floydovskoj „Cold“, radit će se o prilično šarolikom, eklektičnom materijalu?

Saša Novak Radulović: “Cold” se zapravo nalazi na “Once upon a time”, a što se tiče “Minimal(KE)”, u pitanju je retrospektiva cijelog mog stvaralaštva pocevši od Nužnog izlaza pa sve do “Once upon a time” s kojeg su na albumu dvije pjesme, ali u drugačijoj izvedbi.

„Once Upon A Time“, svoje prvo povratničko izdanje, objavio si još 2011. godine. Taj EP je prošao prilično nezapaženo, ponajprije jer ga gotovo nisi ni promovirao. Zbog čega?

Saša Novak Radulović: Nije da nisam htio, ali iz nekih privatnih razloga morao sam to prolongirati do današnjih dana. Tako da će koncert u Hard Placeu biti promocija i te ploče.

„Gubim te“ datira iz vremena tvog prvog benda, karlovačkog Nužnog izlaza. Otkad si u Njemačkoj, na našoj rock sceni zavladala je potpuna centralizacija, u manjim sredinama gotovo da se i nema gdje svirati. Kako je to izgledalo početkom osamdesetih?

Saša Novak Radulović: Osamdesete su bile fenomenalne, sve je bujalo rokenrolom. Mi smo se na taj način i naučili svom zanatu. Non-stop rokenrol!

U Karlovcu si upoznao i Gopca koji te je kasnije i pozvao u Psihomodo pop. Možeš li se za naše čitatelje prisjetiti ranih dana grupe?

Saša Novak Radulović: Za mene je to sve bio veliki izazov, ali i poticaj. Svaki dan sam putovao u Zagreb na probe, neki su putovali na fakultet, a ja na probe. Vježbali smo skoro svaki dan, u jednom podrumu u Gundulićevoj. Svaka proba je bila skoro kao koncert, uvijek je bilo puno ljudi.

Saša Novak Radulović

Tih godina na trenutke se činilo da ćete zauvijek ostati demo bend, misliš li da biste se danas, uz YouTube, društvene mreže i napredak tehnologije, lakše i brže probili?

Saša Novak Radulović: Nisam baš siguran da bi se išta promijenilo u svemu tome. Da bi se probio potrebno je puno, ali da bi ostao potrebno je mnogo više. Danas ima puno onih koji se probiju brzo, ali još brže nestaju s pozornice.

Pratiš li još uvijek što se događa u hrvatskom ili regionalnom rocku?

Saša Novak Radulović: Slabo sam upućen i velika mi je želja to promijeniti. U svakom slučaju mi je namjera ostati u poslu, a moj interes se u principu najviše i fokusira na mlade bendove i soliste.

Vratimo se predstojećem koncertu. Okupio si vrlo zanimljive goste, zbog čega si se odlučio baš za njih?

Saša Novak Radulović: Pošto je “Minimal(KA)” retrospektiva, i koncert 31. ožujka u Hard Placeu će biti tog karaktera. Svirat će svi s kojima sam i prije surađivao.

Davoru Viduki i Alenu Jovanoviću svojedobno si bio i producent, no taj dio tvoje karijere uvijek se nekako ostavlja po strani. Kako si uopće završio u producentskim vodama i na koje si albume, od onih koje si producirao, najponosniji?

Saša Novak Radulović: Bio sam producent i Mareku (Robert Mareković/Fantomi). Produkcija i aranžiranje su me uvijek zanimali. Piko Stančić je prepoznao moj talent i omogućio mi da se etabliram. Moj prvi posao su bili Greaseballs. Bio je to veliki izazov, mjesec dana studijskog rada s mladim dečkima koji su znali šta hoće. I bilo je fenomenalno. Ta ploča, “Srebrne svinje” od Psihomoda i ploča koju sam producirao u Sloveniji (Mercedes Band) su mi nekako najdraže.

Zašto među gostima neće biti nikog iz Psihomoda? U kakvim ste danas odnosima?

Saša Novak Radulović: U dobrim smo odnosima, a s Bradom se i redovno čujem. Termini nam se nisu poklopili, oni u to vrijeme imaju dogovorene nastupe.

Sredinom devedesetih djelovalo je kao da si iz Zagreba otišao sasvim iznenada, gotovo preko noći. Koji su bili stvarni razlozi? Prije odlaska bio si u izuzetno kreativnoj fazi – Psihomodo je izbacio „Srebrne svinje“, svirao si s Virusima, Pikom, Dragom Mlinarcem…

Saša Novak Radulović: Ne samo da je djelovalo nego sam stvarno u tjedan dana promijenio svoj život sto posto. Teško je reći zbog čega, ali očigledno je bilo potrebno da se neke stvari preispitaju.

Kao stari fan, ne mogu odoljeti da te ne zamolim da se ukratko prisjetiš koncerata s Ramonesima?

Saša Novak Radulović: Ramonesi su gledali naš nastup i ostali prilično iznenađeni. Da se takvo nešto može vidjeti i čuti u “malom” Zagrebu nisu mogli ni pretpostaviti. Bili su veoma pristupačni i ljubazni.

Mitski status na ovim prostorima imaju i vaši nastupi u kultnim amsterdamskim klubovima Paradiso i Melkveg. Amsterdam je tada predstavljao obećanu zemlju za zagrebačke alternativce, u kakvom je tebi ostao sjećanju?

Saša Novak Radulović: Dvije godine nastupanja u Amsterdamu su bili kao san… to je bilo nevjerovatno , Heineken i rock’n’roll!!!

Kako izgleda tvoj život u Njemačkoj, čime se točno baviš?

Saša Novak Radulović: Privatni sam poduzetnik, u reklamnoj industriji, malo se bavim i web dizajnom, ali upravo sam u “prestrukturiranju” na muziku. Stara ljubav se ponovno budi, i mislim da će u bliskoj budućnosti zauzimati puno važnije mjesto u mom životu.

Pokrenuo si i vlastiti label OHHO Records, hoćeš li objavljivati i neke druge izvođače?

Saša Novak Radulović: U svakom slučaju.

I za kraj, koji su planovi za dalje, nakon Hard Placea i izlaska albuma?

Saša Novak Radulović: Na jesen će izaći live CD i video s koncerta u Hard Placeu, što će sa sobom povući i promociju, ne samo u Zagrebu nego i šire. Nadam se svirkama ne samo u većim gradovima nego svugdje gdje još uvijek ima ljubitelja dobre glazbe.

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Intervju

Idi na Vrh
X