Koncertni report

Svemir u KSET-u na ponovljenom koncertu (Foto: Ivan Laić)
Svemir u KSET-u odsvirao do kraja

Filmska recenzija

The Eyes of My Mother
'The Eyes of My Mother' - istinski poremećen arthouse horror

Roll over Hasanbegović: Kako je (opet) propao rock and roll

Nekoliko mjeseci prije zadnjih parlamentarnih izbora domaća klupska scena vidjela je svjetlo na kraju tunela. Ispalo je da to ipak bio vlak.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page
(Foto: Roberto Pavić)

(Foto: Roberto Pavić)

Hasanbegović je, međutim, odbacio sve optužbe ustvrdivši kako su to dezinformacije jer se ne može smanjiti nešto što nije ni postojalo, budući da je ove godine prvi put u povijesti Ministarstvo kulture dodijelio sredstva za rock glazbu. “Ne samo da Ministarstvo kulture nije smanjilo sredstva, već sam ja prvi ministar u Hrvatskoj koji je potpisao i dodijelio sredstva i za programe rock glazbe”, rekao je Hasanbegović.

“Načelno i u konkretnom slučaju i u svim ostalim slučajevima Ministarstvo kulture u raspodjeli sredstava neće biti vođeno nikakvim partikularnim i klijentelističkim interesima”, kazao je dodavši kako Ministarstvo kulture ne može i ne treba financirati komercijalne projekte koji ostvaruju zaradu. (HINA, 11. svibnja 2016.)

Reakcija je to ministra kulture Zlatka Hasanbegovića na ovotjedni istup članova Udruge Promo, koja okuplja organizatore koncerata suvremene autorske glazbe u Hrvatskoj. Reakcija je to pokazuje kako je danas Ministarstvo kulture svjetlosnim godinama udaljeno od razumijevanja urbanih potreba mlađe i srednje generacije. Reakcija je to koja je, uostalom, daleko od istine.

Krenimo kronološkim redom. Udruga Promo nastala je s jednim isključivim ciljem: revitalizirati klupske programe i centre u cijeloj državi, kako bi, nakon 25 godina nebrige, svaka sredina imala mjesto u kojem bi se mladi mogli kreativno izraziti. Takav ambiciozan i sasvim razuman plan, nemoguć je bez potpore države.

Dio promotora i u ranijim je godinama uspijevao doći do novca od Ministarstva kulture, prezentirajući svoj program kao „eksperimentalan“, pa su na taj način prolazili natječaje za Inovativne umjetničke i kulturne prakse. No tamo odakle im je novac prirodno trebao doći, od Vijeća za glazbu, postojale su nepremostive interesno-privatne prepreke.

Prvi konkretan veliki korak ka ostvarivanju nauma Udruge Promo dogodio se za mandata Berislava Šipuša. Razgovoru i dogovoru prethodilo je glasno negodovanje Udruge Promo imenovanju Šipuša za nasljednika Andreje Zlatar Violić, uptužujući ga za sukob interesa jer je Ministarstvo kulture dodijelilo čak dva i pol milijuna kuna glazbenim manifestacijama s kojima je Šipuš bio povezan u vijeme kad je bio zamjenik ministrice. No novi je ministar pokazao volju i želju, i mir je sklopljen: za klupske i koncertne programe osigurano je dva milijuna kuna, u planu je bilo osnivanje stručnog povjerenstva, a natječaj je raspisan u srpnju prošle godine. Utvrđeni su i kriteriji za dodjelju novca; sustav bodovanja temeljio se, između ostalog, na tome koliko je prijavljeni projekt posjećen, koliki mu je međunarodni značaj, koliki je udio domaće glazbe (minimalno 30 posto), itd. Situacija je nakratko izgledala idilično.

Dolaskom Domoljubne koalicije na vlast sve je palo u vodu. Novi prvi čovjek kulture u državi Zlatko Hasanbegović nije, u svojoj poznatoj maniri, potezom pera raspustio stručno povjerenstvo, no raspodjela novca ispala je daleko od obveza koje je Ministarstvo kulture prihvatilo i potpisalo. Od planiranih dva milijuna kuna spalo se na 1.1 milijun, trećinu od toga dobili su promotori koje je Ministarstvo i ranije financiralo, a ostatak novca raspoređen je mimo svih usuglašenih dogovora o kriterijima i bodovanjima.

Pa da se vratimo na ovotjednu izjavu ministra Hasanbegovića:

„Ne može se smanjiti ono što nije postojalo“ – Postojalo je. Usuglašeno, dogovoreno, potpisano i sprovedeno u djelo prošle godine.

„Ja sam prvi ministar u Hrvatskoj koji je potpisao i dodijelio sredstva i za programe rock glazbe“ – Nije. Inicijativu za integraciju rock glazbe u javne potrebe u kulturi Hasanbegović je naslijedio od svog prethodnika.

„Ministarstvo kulture u raspodjeli sredstava neće biti vođeno nikakvim partikularnim i klijentelističkim interesima“ – Teško. Zaobilaženje propisanih kriterija sugerira da se dogodilo upravo to.“

„Ministarstvo kulture ne može i ne treba financirati komercijalne projekte koji ostvaruju zaradu“ – Lijepo je živjeti u nekoj drugoj dimenziji. U ovoj našoj, glazbeni promotori, organizatori koncerata i festivala te vlasnici klubova u Hrvatskoj, uspjehom smatraju ako im je nakon podvlačenja crte stanje na računu nula. Ukoliko uspiju isplatiti honorar svim uključenima u projekt zaslužuju najmanje Zlatnu kunu.

I tako je propala cijela ideja revitalizacije klupskog programa u Hrvatskoj. I tako je INmusic, najveći hrvatski rock festival, od Ministarstva kulture dobio nula kuna, što je točno milijun eura manje od iznosa koji novosadski Exit festival dobiva od države. I tako još uvijek postoje oni koji se čude što je turbo-folk kultura postala dominantna u zemlji.

I tako je propao rock and roll. Opet.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page

Komentari

Close
Pratite nas i lajkate