Glazbena recenzija

Bob Dylan 'The Real Royal Albert Hall 1966 Concert'
Bob Dylan 'The Real Royal Albert Hall 1966 Concert' - Krivo je pravo

PJ Harvey na INmusicu – rekvijem za čovječanstvo i rock and roll

Treći dan festivala obilježili su nastupi PJ Harvey, Wilco i domaćih Sleepyheadsa.

PJ Harvey na 11. INmusic festivalu (Foto: Tomislav Sporiš)

U poslijepodnevnom rasporedu posljednjega dana festivala svirali su zadarski Scarlet Notes, riječki Nord, sjajni kantautor iz Brčkog Dječak iz vode, iza kojega se krije hiperproduktivan Edin Džambić, te mladi švedski bend A Knockout Angle. Na Otoku mladosti u to vrijeme još nije bilo puno publike, jer energija posjetitelja posljednjeg dana neprestane konzumacije koncerata neminovno padne, pa umorni ljudi uglavnom biraju gledati nastupe ciljano.

Wilco na 11. INmusic festivalu (Foto: Tomislav Sporiš)
The Kooks na 11. INmusic festivalu (Foto: Tomislav Sporiš)
Yeasayer na 11. INmusic festivalu (Foto: Tomislav Sporiš)
Pat Thomas and Kwashibu Area Band na 11. INmusic festivalu (Foto: Tomislav Sporiš)
Shearwater na 11. INmusic festivalu (Foto: Tomislav Sporiš)
Sleepyheads na 11. INmusic festivalu (Foto: Tomislav Sporiš)

Organizatori su vjerojatno računali na tu činjenicu, pa su tako veliki Wilco nastupili već u 18:30, danju. Štovatelji ovog kultnog benda, zasigurno jednog od najvećih bendova današnjice, bili su zgroženi takvom odlukom još otkako je objavljen raspored festivala, a i sam se Tweedy na koncertu blago cinično i pomalo zabavljeno osvrnuo na tu činjenicu. Odsviravši “Art of Almost”, naglasio je da je u pitanju produžena verzija samo za Hrvatsku, jer voli ovu publiku jer je najbolja, pa nam je ovo stanoviti poklon, premda je tek poslijepodne. Raspoloženi Tweedy neprestano se smijao i prisno komunicirao s publikom za vrijeme nastupa, a fantastični bend je odsvirao dobar dio posjednjeg albuma “Star Wars” kojeg upravo promoviraju po Europi, prošaran ponekom pjesmom s ostalih ploča, poput “Hummingbird” na kojoj je publika unisono pjevala, ili “Via Chicago” sa “Summerteetha” koju je genijalni bubnjar Glenn Kotche prošarao divljim noise dionicama, što je izazvalo opće oduševljenje. Bend je ponešto odstupio od ustaljene set liste turneje, pa su tako izveli i “Impossible Germany” i to nakon predviđenih sat vremena, produživši koncert za petnaestak minuta.

Takva je praksa na festivalima gotovo iznimka, rijetko se kad u strogo određenoj satnici dogodi ponešto spontano, ali čini se da Wilco doista voli zagrebačku publiku, budući je i na velesajamskom koncertu prije četiri godine svirao čak pola sata duže od svih koncerata na turneji, izvevši čak 30 pjesama. Naposlijetku je ipak ispalo da popodnevni termin nije bio prepreka fantastičnoj atmosferi koju su Wilco proizveli na main stageu pred zaista brojnim pravim poštovateljima benda koji su smogli snage doći ih vidjeti u to neobično doba prvog vrelog ljetnog dana, u terminu koji bi primjereniji bio primjerice za The Kooks koji su imali ludu sreću dobiti headlinerski slot u 21 sat. Premda nisu razočarali, posebno mladu populaciju na festivalu, The Kooks je bend oko kojeg se podignuo gotovo neobjašnjiv hype, budući da svojim zvukom, koji je mješavina rocka, brit popa i post punka, ni po čemu nisu samosvojni bend koji odskače od ostatka današnje mainstream rock produkcije i bilo bi primjerenije da su u njihovom terminu svirali Wilco ili fenomenalni The Coral koji su otvorili ovogodišnji festival, također u popodnevnom terminu, pred malo publike.

Na World Music Stageu nakon Wilco svirali su Pat Thomas and Kwashibu Area Band, jedan od trenutno najcjenjenijih ganskih pjevača koji izvodi afrobeat i afro pop funk, a na Hidden stageu započeli su svoj nastup i domaći Sleepyheadsi, koji su nakon objavljivanja svog fenomenalnog prvijenca postali tražena roba u gradu i zemlji. Svirku su započeli pred još prorijeđenom publikom s naslovnom stvari albuma “The Swirling Thoughts of…”, pomalo sramežljivo, da bi se nakon petnaestak minuta i već dobrano popunjenog šatora čitav bend opustio i odsvirao fantastičan koncert kojim su, osim stvari s albuma, predstavili i nekoliko potpuno novih pjesama. Pola sata po završetku, na istom su stageu svirale i Žen, još jedan biser hrvatske nezavisne glazbene scene, koje još nikada nisu uspjele omanuti na svojim koncertima, pa tako nisu svojim multimedijalnim nastupom razočarale ni jučer, zainteresiravši i ponešto stranaca koji su ove godine s osobitim guštom otkrivali nikad jače mlade bendovske snage zemlje domaćice festivala.

Koncert Yeasayer na world stageu pomalo je kolidirao s onim Žena, ali je oduševio prisutne izvrsnom svirkom i atmosferom, napravivši jedan pomalo neobičan uvod za glavnu headlinericu festivala, PJ Harvey.

Glavna zvijezda ovogodišnjeg festivala odsvirala je jučer jedan pomalo mračan i turoban set, koji je konceptualno djelovao poput komemoracije za čovječanstvo i rokenrol. Promovirali su uglavnom stvari s posljednjeg, netom objavljenog albuma “The Hope Six Demolition Project”, koji je gotovo distopijski mračno i aktivistički orijentiran, a svirali su i ponešto starijeg materijala, poput “Perfect Day Elise”, te se nakon svirke od devedeset minuta na nagovor oduševljene publike vratili na bis i poklonili nam još dvije pjesme, kultnu “Down By The Water” i “To Bring You My Love”. Predivna Polly Jean Harvey jučer je suvereno i elegantnom profinjenošću vladala scenom (na dijametralno suprotan način od Florence koja je samo dan prije začarala publiku divljim porukama ljubavi i zajedništva), i pokazala zašto je već desetljećima apsolutna kraljica poezije i alternativnog rocka.

Poslije su publiku na Balkan stageu do dugo u noć u svojoj poznatoj Štali zabavljali legendarni Gustafi, a na Hiddenu američki Shearwater.

Ovogodišnji je, po službenoj objavi organizatora dosad najposjećeniji INmusic festival, sve u svemu, protekao u fantastičnoj atmosferi koju je remetilo ponešto prebrojno prisustvo budne policije i činjenica da nigdje na otoku nije bila dostupna besplatna pitka voda, kao ni struja za punjenje gadgeta. Šteta što se nitko nije domislio da bi u Teslinom tornju, osim edukativnog VJ-inga i Bowiejevog tributea, bilo logično i sasvim historijski primjereno postojanje poneke utičnice.