Pat Metheny u Lisinskom – putovanje u nezaboravni glazbeni san

Najveće gitarističko ime jazza današnjice dva i pol sata je vodilo zagrebačku publiku kroz svoj 'glazbeni san' u petak u prepunoj dvorani Vatroslava Lisinskog što je kulminiralo ustajanjema publike sa stolaca prilikom dugačkog i gromkog aplauza kojima je ispraćen kvartet Pat Methenyja.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page
Pat Metheny u Lisinskom (Foto: KD Vatroslav Lisinski)

Pat Metheny u Lisinskom (Foto: KD Vatroslav Lisinski)

Poznanstvo zagrebačke publike i Pata Methenyja seže još u sedamdesete godine prošlog stoljeća. Kulminacija tog poznanstva upravo je bio sinoćnji gala koncert tijekom kojeg je gitaristički virtuoz i inovator’prošetao’ kroz svoju bogatu karijeru, okončavši nastup u Lisinskom s dva bisa. Sam koncert nije samo krasila izvrsna izvedba, već ga je pratila i inovacija zvuka jazz kvarteta za 21. stoljeće.

Methenyjev ‘all stars’ kvartet u sastavu Antonio Sánchez (bubnjevi), Linda Oh (kontrabas) i Gwilym Simcock (klavir), bio je doslovce njegova produžena ruka, savršeno uronjen u koncept nastupa s mjerom i ukusom, te solistički predstavljen u izvrsno osmišljenim točkama.

Jedna od najvećih inovacija koja se mogla glazbeno doživjeti općenito, bila je zvučna produkcija Sánchezovog bubnja. Nije to bio klasično frekvencijski ustrojen udar ritma iz razglasa. Zvuk bubnja kao da je bio zarobljen na pozornici. Potpuno, da tako kažem luckasti pristup koji je oponašao nekadašnje live produkcije jazz sastava gdje bubanj nije bio rokerski ugođen za napad na čula publike, već ga se držalo instrumentom atmosfere, da ne kažem, pratnje.

Pat Metheny u Lisinskom (Foto: KD Vatroslav Lisinski)

Pat Metheny u Lisinskom (Foto: KD Vatroslav Lisinski)

Isprva se to činilo kao da je zvučna slika na razglasu zbrčkano siromašna i da joj nedostaje ritma, no kristalno jasno se čuo svaki element koji je Sánchez svirao kao i najtiši detalji poput grebanja činela. Kako je vrijeme proticalo i uho se navikavalo na takav zvučni balans postajalo je sve jasnije kako Methenyjev kvartet upravo zbog tog bitnog detalja posjeduje jedan potpuno izmješteni koncertni ugođaj, a da se ne govori kako je pred kraj kada je Metheny u duo formi muzicirao sa svakim članom sastava posebno, Sánchezov bubanj bio je u „Question And Answer“ cijeli propušten kroz efekte jeke čime je kompletan ugođaj odveden u dubine ECM glazbenih ponora. U tim duo formama Metheny je s Lindom Oh odsvirao Jobimovu „Insensatez“, a s Simcockom svoju „Phase Dance“.

Općenito kazano, bio je to nevjerojatna zvučno-prostorni doživljaj u kojem razglas nije služio kao portal za smještanje benda, već je doslovce usmjeravao čula prema pozornici na kojoj je spomenuta četvorka rastezala okvire glazbe kao takve.

Pat Metheny u Lisinskom (Foto: KD Vatroslav Lisinski)

Pat Metheny u Lisinskom (Foto: KD Vatroslav Lisinski)

Koncert je započeo s „Into The Dream“ Methenyjevom solo točkom na Pikasso gitari, njegovom izumu koji podsjeća na križanca gitare i harfe i time je uspješno probijena barijera zvučne šarolikosti koja je potom uslijedila tijekom nastupa jer gotovo da nije bilo zvuka električne gitare koji Metheny nije upotrijebio. Znala je fuzzerski garažno zazujati ili u dobroj staroj fussion maniri voditi sastav poput klavijatura.

Nizale su se „Unity Village“, „Always And Forever“, „Better Days Ahead“, „James“, The Red One“, „Farmers Trust“… dakle prošarao je prošlošću i sadašnjošću, ali i ostavljajući smjernice za budućnost upravo kroz spomenutu zvučnu sliku koja se kroz dva i pol sata razlijegala dvoranom Lisinski. Lisinski se upravo po pitanju ovog koncerta pokazao kao jedina dvorana u gradu koja može iznijeti tako nešto i pružiti fenomenalan i nov zvučni ambijent.

Koncert je bio predivan i iz razloga što je striktno bila zabranjena upotreba mobitela tako da nikakvi svjetleći ekrani po gledalištu nisu remetili slušateljski fokus i glazbenu nit ovog famoznog kvarteta.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page

Komentari

Autor

avatar
Close
Pratite nas i lajkate