Neumoljive statistike: Godina 2017. bila je loša godina za rock and roll, a kraljevska za hip-hop

Hip-hop je po prvi put prestigao rock and roll kao najkonzumiraniji glazbeni žanr u Americi.

Kendrick Lamar (Foto: Wikipedia)

Rock and roll i služeno nije više na tronu najpopularnije glazbe u SAD-u, kako prikazuje Nielsenovo izvješće koje se već tradicionalno objavljuje na početku nove godine.

Dosadašnjih godina posebno se pratio trend prodaje nosača zvuka i cijelo jedno desetljeće se čekalo na oporavak diskografske industrije, što se u konačnici i dogodilo zahvaljujući legalnom downloadingu glazbe, a potom i pojavom streaming servisa, a sve to se paralelno događalo s renesansom objave vinilnih ploča, što se zadnjih par sezona pokazalo kao najsigurnija investicija kada je riječ o fizičkom nosaču zvuka.

Ove godine izvješće je usmjereno na jedan potpuno novi moment u povijesti američke glazbene industrije. Po prvi put u povijesti hip-hop je postao popularniji i prodavaniji žanr od do sada dominantnog rock and rolla. Neki specijalizirani strani glazbeni mediji taj najveći glazbeni prošlogodišnji prevrat već nazivaju sumrakom rocka, a neki su otišli i dalje i proglasili njegovu smrt.

No pretjerivali mediji, ili ne, pouzdana Nielsenova statistika je neumoljiva. Čak 8 od 10 najpopularnijih izvođača spadaju u hip-hop/R&B žanr, dok preostala dva spadaju u pop, mjereno prodajom nosača zvuka i ekvivalentnim praćenjem audio i video streaminga.

Kendrick Lamar i Drake su u vrhu, a ispod njih Future, The Weeknd, Eminem i Lil Uzi Vert. Taylor Swift i Ed Sheeran su jedini koji ne pripadaju hip-hopu na top 10 listi.

Strani mediji se gotovo jednoglasno slažu kako je najdepresivnija situacija u rock žanru za 2017. godinu. Ili su u pitanju stara i odavno potvrđena imena kao što su Metallica i The Beatles ili rafinirano smeće poput Imagine Dragons i Tweny One Pilots. Također je poražavajuće da je jedan od pet najprodavanijih rock albuma filmski sountrack “Guardians Of The Galaxy 2”, a najprodavaniji vinil pedeset godina star “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band” Beatlesa. Dakle, da nema Beatlesa na listi, situacija bi izgledala još i gore. Imena poput Foo Fighters, Arcade Fire i Queens of the Stone Age uopće se ne mogu ni naći na Nielsenovoj listi, a svi su prošle godine objavili albume.

‘Kažnjavanje rocka’ uslijedilo je i s druge strane odmah na početku godine kad je američki festival Coachella izašao s ovogodišnjim popisom izvođača. Headlineri su Eminem, Beyoncé i The Weekend, dakle rokeri su i tu otpuhani iz uloge zvijezda večeri.

Nielsen objašnjava da je hip-hop u izuzetnom rastu jer mlađi izvođači dominiraju streaming platformama, a rast streaminga je gotovo u vertikali jer je u odnosu na 2016. narastao čak 59 posto. Gledajući samo streaming servise, 9 od 10 najpopularnijih izvođača su hip-hoperi, a to ne samo da je alarm za rock veći i za pop.

Postoji nekoliko objašnjenja za takav ishod.

Što se tiče rocka, došla je na naplatu strategija njegovog poliranja i izjednačavanja s pop žanrom. Imena poput Imagine Dragons i Tweny One Pilots goli su dokaz koliko se ulaže u proizvode ‘bez boje, ukusa i mirisa’ jer u sebi nemaju niti trunke provokativnosti koja se obično vezuje uz rock. U godini kad u Americi ključa društveno-politička polarizacija izazvana Trumpovom izborom za predsjednika, hip-hop je preuzeo glavnu buntovničku ulogu u svijetu glazbe, dok je u rocku postao glavni ‘šljokičasti’ trend rada s pop producentima i koketiranje s četrdeset godina starim disco beatom, a to se dakako tiče prethodno nabrojanih grupa Foo Fighters, Arcade Fire i Queens of the Stone Age. Ukratko, rock se na Zapadu odrekao svoje društvene relevantnosti. Nielsenova statistika samo je dokaz koliko je to bio loš potez.

Zadnje od Vijesti

Idi na Vrh