Glazbena recenzija

Conor Oberst 'Ruminations'
Conor Oberst 'Ruminations' – Dylanovski rehab

Filmska recenzija

'Hidden Figures'
'Hidden Figures' - trebale su samo pitati

Najbolji koncerti 2016. godine

Poljednja lista u ovoj godini je lista najboljih koncerata. Kao i do sada pohodili smo ih na stotine tijekom godine, a izvukli dvadeset najznačajnijih, dakako onih održanih u Hrvatskoj. Redoslijeda prema najboljem nema jer nisu svi članovi naše redakcije pohodili svaki navedeni, a time i svako 'pripetavanje' gubi smisao. Pogledajte što smo izdvojili i, dakako, sretna Vam skorašnja Nova 2017. godina od cijele naše redakcije.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page
The xx u Boćarskom domu (Foto: Tomislav Sporiš)

The xx u Boćarskom domu (Foto: Tomislav Sporiš)

The xx – 28. 11. 2016., Boćarski dom, Zagreb

Od samog početka sve je bilo baš kako treba – zvuk je bio besprijekoran, što u dvoranama u kojima koncerti nisu svakodnevna pojava nije (pre)čest slučaj, a čak i sami članovi grupe bili su oduševljeni i iznenađeni navijačkom atmosferom, relativno nespojivom s hermetičnim i sanjivim karakterom njihovih pjesama. Vrijedi naglasiti da se nije radilo o nastupu na koji je većina došla kako bi čula i dočekala dva-tri hita, već su sve pjesme okončane podjednako snažnim aplauzom i ovacijama. Samim time, nismo imali razloga ne povjerovati silnim zahvalama s pozornice poslije kojih je sasvim izvjesno da će Zagreb na budućim turnejama The xx-a postati redovna stanica.

Damien Durado u Močvari (Foto: Tomislav Sporiš)

Damien Durado u Močvari (Foto: Tomislav Sporiš)

Damien Jurado – 7. 7. 2016., Močvara, Zagreb

Gotovo točno dvije godine od posljednjeg koncerta, Damien Jurado se vratio na mjesto na kojemu je začarao publiku –  u Močvaru. Ovoga puta počastio nas je ponešto drugačijim koncertom u dva dijela; prvi dio bio je namijenjen ponešto zahtjevnijim aranžmanima koje je interpretirao uz još jednog akustičnog gitaristu i klavijaturisticu koja ga je pratila i back vokalom, dok je u drugom dijelu kantautorski suvereno bacao čini usamljenim isprepletanjem gitare i svog jednistvenog glasa.

Đorđe Balašević u Areni Zagreb (Foto: Samir Cerić Kovačević)

Đorđe Balašević u Areni Zagreb (Foto: Samir Cerić Kovačević)

Đorđe Balašević – 26. 12. 2016., Arena, Zagreb

Više od 19.000 posjetitelja dupkom ispunilo zagrebačku Arenu, a Đorđe Balašević dokazao je kako je i tako ogroman koncertni prostor u Zagrebu poput Arene, za njegov koncert ‘Srebra decembra’, te njegovu povezanost s publikom ovih naših prostora, premalen. Tri i pol sata „onog našeg“, kako je Balašević prije koncerta nazvao tu večer, bili su sati emocija, ljubavi, smijeha i suza koje je Panonski mornar po tko zna koji put izazvao kod zagrebačke publike. I sigurno će brojnima ostati zapamćeni kao trajna uspomena, kako je Balašević još na početku koncerta i poželio.

Simone Zanchini Project na Etno Jazz Festivalu u Karlovcu

Simone Zanchini Project na Etno Jazz Festivalu u Karlovcu

Simone Zanchini Project – 15. 7. 2016., Etno Jazz Festival, Karlovac

Simone Zanchini stigao je u društvu svog dugogodišnjeg suradnika gitarista Ratka Zjače s kojim je snimio nekoliko album. Upravo je taj materijal činio okosnicu ovog koncerta. Zanchiniju i Zjači ovom su se prilikom pridružili makedonski kontrabasist s europskim iskustvom i adresama, Martin Gjakonovski, te sjajni mladi bubnjar Jože Zadravec iz Slovenije, kojem je ovo bio tek drugi nastup u ovoj konstelaciji, što se prema načinu na koji funkcionira unutar benda nikada ne bi moglo zaključiti.

Massive Attack u Pulskoj Areni na otvorenju 5. Dimensions Festivala (Foto: Dimensions Festival)

Massive Attack u Pulskoj Areni na otvorenju 5. Dimensions Festivala (Foto: Dimensions Festival)

Massive Attack – 24. 8. 2016., Dimensions festival, Pula

Nikad niti jedan bend s anglofonskog govornog područja nije toliko komunicirao na hrvatskom jeziku kao Massive Attack u srijedu 24. kolovoza na otvorenju 5. Dimensions Festivala u Pulskoj areni. Ali kao i u svakoj paradoksalnoj zgodi o nositelju poruke i recipijentima, to je učinjeno pred daleko brojnijom britanskom publikom u istom prostoru, ili pak nikad malobrojnijom hrvatskom publikom, ako guštate u pesimizmu cijele situacije.No ako se stvar okrene na optimističnu stranu života, bio je to najbolji koncert Massive Attack održan do sada u Hrvatskoj. Ako se ode još malo dalje, svjedočili smo ambicioznom i avangardnom stvaranju jednog novog Pink Floyda 21. stoljeća; u smislu poruke i moći njene masovne prezentacije. Bilo je to usisavanje u distopijskiu matricu zbilje, ontološko uskakanje u komunikaciju s jednom višom idejom koja postavlja više pitanja, nego što daje odgovora, ali ostavlja identični zaključak da se ovom i ovakvom svijetu i svjetonazoru približio kraj i da je nužno skupiti snage za riskantan iskorak u nešto novo, jer kako su Massive Attack na kraju zaključili: „U ovome smo zajedno“.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page

Komentari

Close
Pratite nas i lajkate