Najbolji domaći i regionalni albumi 2014. godine

Jelena Svilar, Đino Kolega, Ivan Laić, Marko Podrug, Tomislav Sporiš, Janko Heidl i Zoran Stajčić odgovorni su za zajedničku godišnju listu domaćih i regionalnih izdanja ovog portala. Aritmetička sredina je i ovog puta igrala glavu ulogu, a ona, znanstveno je dokazano, uvijek nudi točniji uvid od bilo kojeg subjektivnog prikaza. Zato ne plačimo za onima koji nisu dospjeli na listu. Slavimo one koji su na njoj!

(The) Lesser Men 'Vacation Freeze'
(The) Lesser Men ‘Vacation Freeze’

10. (The) Lesser Men “Vacation Freeze”

Beskompromisni i puritanski glazbeni sluh i njuh Matije Habijanca ujedno je i najbolja formula za razvijanje Noisy Night etikete, u smislu da se postepeno izgradi odnos povjerenja s glazbenim konzumentima jer i u slučaju Benchwarmersa i (The) Lesser Mena nema promašaja, baš kao i s njegovim autorskim The Marshmallow Notebooksom.(The) Lesser Men (LesserManBasic – vokal i gitara, Denis – bas gitara i Branac – bubnjevi) je Matijina škvadra koja se kalila u Mutual Of Omaha, Casual Elvis i The Moody Brooders, a prvijenac “Vacation Freeze” doživjeli su uistinu na visini zadatka, očigledno ozbiljno shvaćajući visoko podignutu letvicu kvalitete u labelu. Definitivno domaća indie priča na koju obavezno treba obratiti pažnju.

Valentino Bošković "VSSR"
Valentino Bošković “VSSR”

9. Valentino Bošković “VSSR”

Sjećate li se Gege, Šomazgoona i cijele one priče oživljavanje tada popularno zvanog otočkog vala? E pa, to sve zvuči kao teški pozeraj spram onoga što radi splitski glazbenik Valentino Bošković koji pjeve jedva razumljivu mješavinu bračko-splitskog dijalekta dok je intelektualno u rakursu jednog Tome Bebića, a u mnogočemu je i dalmatinski pandan zagrebačkom Mikiju Solusu, s tim što za razliku od Mikija puno hrabrije šara po stilovima. Slobodno se ukrcajte u njegov “Roketomobil” i prepustite se neočekivanoj vožnji glazbenim kozmosom.

Bvandžija 'Dvojezična ploča'
Bvandžija ‘Dvojezična ploča’

8. Bvandžija “Dvojezična ploča”

Pored svih dosadašnjih međunacionalnih glazbenih suradnji poraća mora se reći da je ovo što su napravili osječki reper Stjepko Galović aka Kandžija i beogradski reper Nikola Ćosić aka Bvana jedan od najznačajnijih koraka ka ‘normalizaciji odnosa’. Njihov zajednički EP od šest pjesama naslovljen “Dvojezična ploča” potpisan jednim ‘stopljenim’ autorskim imenom Bvandžija potpuno preokreće dosadašnje paradigme nacionalnog predznaka u dvije sredine, dva etosa i dva ‘etnosa’ kroz simbol jednog još uvijek gorućeg problema u ovoj zemlji. Kandžija i Bvana su zajedno došli do zaključka (i stiha) kako je ‘ortak buraz’, dok je doživljaj Slavonije, onako kako ga dobar dio građana ove zemlje vidi, bolno istinito i točno sveo u stih: „Ja sam iz područja posebne skrbi, a za ostatak Hrvatske i mi smo Srbi“. Iako taj stih u uvodnoj i naslovnoj pjesmi “Dvojezična ploča” proleti, on ostaje urezan jer to je ujedno i značajan preokret i u filozofskom smislu. Kandžija time dokazuje da posjeduje sposobnost izdizanja iznad situacije i da se povodi imperativu donošenja zaključka hladne glave koliko god on bio neugodan za njega. Staviti takvu misao u stih i kontekst ovoga što je napravio s Bvanom spada u sferu herojstva.

Seven That Spells 'The Death And Resurrection Of Krautrock - IO'
Seven That Spells ‘The Death And Resurrection Of Krautrock – IO’

7. Seven That Spells “The Death And Resurrection Of Krautrock – IO”

“The Death And Resurrection Of Krautrock – IO” nije apsurdno egotripersko prog rock prangijanje, već zanimljivo putovanje benda prema imaginarnoj točki gdje se susreću (ili razdvajaju) Istok i Zapad, gdje materijalno dodiruje nematerijalno, gdje rock traži duhovno, gdje uzvišeno može imati zvuk električne gitare, gdje je trezveno opijeno transom i gdje trans prati točno zadanu sintaksu.

Pridjevi
Pridjevi

6. Pridjevi

Ono što se prošle godine moglo uvjetno nazvati domaćim ženskim kantautorskim valom i što je kroz kompilacije “Bistro na rubu šume” zahvatilo dobar dio i nekantautorskih imena, tj. bendova počelo se granati dalje u zanimljivim smjerovima. Naime, manje poznati labinski glazbenik Dino Santaleza se preko Facebooka spojio s kantautoricama Ninom Romić i Ivanom Picek i zajednički jezik je pronađen na eksperimentalnom lo-fi nivou i ulaskom u nešto što bi se moglo okarakterizirati i kao psihodelija. Nije to druženje u bistrou na rubu šume, već prije ulazak u Šumu Striborovu kojom odjekuje vilinska pjesma koju je teško locirati. Dalje>>

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Recenzija

Idi na Vrh
X