Mostly Other People Do the Killing u KSET-u – orna, žustra i zanesena ‘neozbiljnost’

Deset-petnaest minuta uštimavanja, kao i duhovit, malne komičarski pristup podugačkim najavama kontrabasista i glavnog skladatelja grupe Moppe Elliotta, shvatit ćemo kao integralni dio zanimljive, zabavne, glazbeno bogate predstave četverca Mostly Other People Do the Killing, osnovanog 2003. u New Yorku. Jesenja sezona ZEZ-a, Zavoda za eksperimentalni zvuk, otpočela je nastupom naveliko hvaljenog američkog sastava oduljeg i neuobičajenog imena, čiji prošli koncert u Hrvatskoj, onaj na 8. Vip Zagreb Jazz Festivalu 2013., neki drže jednim od najdojmljivijih uopće na toj manifestaciji prepunoj briljantnih odličnika jazza i koncertiranja.

Mostly Other People Do the Killing u KSET-u (Foto & copyright: Petra Kaić)
Mostly Other People Do the Killing u KSET-u (Foto & copyright: Petra Kaić)

Premda su uoči subotnjeg koncerta u KSET-u Mostly Other Peeople Do the Killing održali regularnu tonsku probu, po izlasku na pozornicu nešto prije nemilih 22 h, Elliott je petnaestak minuta podešavao ton i zvuk svoga glazbala, nesputano se pritom dovikujući s majstorom tona, smještenom na balkonu s druge strane dvorane. Ostali su članovi grupe za to vrijeme usput ponešto kratko svirucnuli, isprobali, provjerili. Strpljivo, opušteno, bez uzbuđenja, bez nervoze. Premda, bit će, ne bje riječ o namjernom potezu, u kontekstu koncepta Mostlyja, usmjerenog na, kako komentatori uglavnom vele, dekonstruranje glazbenih obrazaca, i ovaj štimalački petnaestominutni uvod mogli bismo prihvatiti kao dekonstrukcijski zahvat u koncertnu matricu.

Kako god, zahvaljujući energiji razumijevanja među glazbenicima, očitom prijateljskom ozračju dobrodušja i uživanja u međusobnoj razmjeni silnica, rečeno tehničko gođenje nije bilo dosadno, već zanimljivo.

Mostly Other People Do the Killing u KSET-u (Foto & copyright: Petra Kaić)
Mostly Other People Do the Killing u KSET-u (Foto & copyright: Petra Kaić)

Ne štedeći municiju, momci su – ovom prigodom bez trubača Petera Evansa – već u prvoj skladbi dimili nemilice, zagrijano kao da su usred ili na kraju koncerta, odmah predočivši modus interpretacije, odnosno kreacije – ishodište razmjerno jednostavna, ugodna, melodiozna, vedra, poletna obličja, zasnovano bilo na zvukovlju Kariba, ragtimea, dixielanda, swinga, be-hard-post-bopa, jug-band glazbe, honky-tonka i inoga, u nekom bi se trenutku preoblikovalo, ili razoblikovalo, u svojevrstan rasap gdje je svatko svirao „što mu padne napamet“, pri čemu je Elliott po žicama gudio, trzao ili udarao na mali milijun načina, bubnjar Kevin Shea počesto strugao po čineli ili bubnju, pa i palicom po zidu iza pozornice, klavijaturist Ron Stabinsky (nestalni pridruženi član) radosno mijenjao zvukove svoga instrumenta (klavir, električni klavir, električne orgulje…), dok se tenor saksofonist Jon Irabagon ovako i onako igrao ritmovima, melodijama, intenzitetima, sve se trudeći iznenaditi, izazvati i podbosti jedan drugoga, da bi se potom, već prema prilici, izmjenjivali ugođeni i razgođeni odsječci.

Mostly Other People Do the Killing u KSET-u (Foto & copyright: Petra Kaić)
Mostly Other People Do the Killing u KSET-u (Foto & copyright: Petra Kaić)

Za nastupa što je trajao nešto više od sata, vazda je, međutim, bila riječ o ornom, žustrom, zanesenom, u svojoj neozbiljnosti „nemaru“ itekako ozbiljnom i marnom sviranju, a ne o hladnom intelektualiziranju ili, nedajbože, nemuštom lupetanju, uz vrlo razvidan duh samozabavljaštva koje je, nasreću, istovremeno bilo zabavno i publici.

Nepretenciozno razveseljavajući sebe, Mostly Other People Do the Killing razveselili su i nas.

Sve su izvedene pjesme, mahom Elliottove, imenovane prema gradićima u Pennsylvaniji, o čemu nas je – kako i zašto – između brojeva, ne rabeći mikrofon, nego glasno govoreći, veselom, poticajnom samoironijom izvještavao i nasmijavao njihov autor.

Sljedeće izdanje ZEZ-a, podsjetimo, jest u ponedjeljak, 12. listopada, kad nastupa američka društveno angažirana, avangardna jazz-punk glazbenica Matana Roberts.

(KSET, Zagreb, 3. listopada 2015.)

Želimo da naš sadržaj bude otvoren za sve čitatelje.
Iza našeg rada ne stoje dioničari ili vlasnici milijarderi.
Vjerujemo u kvalitetno novinarstvo.
Vjerujemo u povjerenje čitatelja koje ne želimo nikad iznevjeriti.
Cijena naše neovisnosti uvijek je bila visoka, ali vjerujemo da je vrijedno truda izgraditi integritet kvalitetnog specijaliziranog medija za kulturu na ovim prostorima.
Stoga, svaki doprinos, bez obzira bio velik ili mali, čini razliku.
Podržite Ravno Do Dna donacijom već od 1 €.

Hvala vam.

1.00 € 5.00 € 10.00 € 20.00 € 50.00 € 100.00 € 200.00 €


Donacije su omogućene putem sustava mobilepaymentsgateway.com.
Podržane sheme mobilnih plaćanja: KEKS Pay, Aircash, Settle, kriptovalute

Zadnje od Izvješće

Idi na Vrh
X