Glazbena recenzija

metallica-coverff
Metallica ‘Hardwired… to Self-Destruct’: Zakoni tržišta protiv fizikalnih zakona

Komentar

Facebook profil Ministra Orepića u trenutku postavljanja isprike dekanu FER-a zbog policijske racije u KSET-u
Oprostite ministre Orepiću

Marko Hatlak (Tango Compas): Tango je za mene bio prvi most prema improvizaciji

Harmonikaš Marko Hatlak je spiritus movens sastava Tango Compas, može se reći velikom zajedničkom projektu sa svjetski poznatim violinistom Stefanom Milenkovićem.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page
Stefan Milenković i Marko Hatlak

Stefan Milenković i Marko Hatlak

Tango Compas prošlog se vikenda u punom sjaju predstavio rovinjskoj publici koncertom u dvorani Adris na Rovinj Jazz Festivalu. Može se reći da nitko nije ostao imun na virtuoznost i strast kojom je taj četveročlani sastav izvodio standarde Astora Piazzolle, ali i starijih i manje poznatih tango kompozitora, a kako je došlo, prvenstveno, do suradnje sa Stefanom, što za njega znači tango, kao i o nekim drugim značajnim suradnjama koje je imao u karijeri rekao nam je Marko Hatlak.

Kako ste se upoznali sa Stefanom Milenkovićem?

Marko Hatlak: Stefana sam slušao na koncertu u Sloveniji u Ptuju 2011. godine. Za vrijeme koncerta pitao je svira li netko u publici tango. Ljudi su pokazali prstom na mene, a Stefan je odmah pitao: “Tko si ti? Vidimo se poslije koncerta”. Tako sam nakon koncerta upoznao Stefana, poklonio sam mu moje starije nosače zvuka s tango repertoarom i odmah ga pitao želi li da zajedno osmislimo tango projekt.

Kako je došlo do osnivanja Tango Compasa?

Marko Hatlak: Suradnja sa Stefanom započela je 2012. godine, kasnije smo 2014. snimili nosač zvuka “Stefan Milenkovich & Marko Hatlak Tango COMPÁS”, kojeg još uvijek sa zadovoljstvom promoviramo na koncertima.

Album Stefan Milenkovich i Marko Hatlak Tango Compas

Album Stefan Milenkovich i Marko Hatlak Tango Compas

Stefan je otkrio tango kroz ples, kakvo je bilo vaše iskustvo i inicijacija u taj glazbeni izričaj Južne Amerike?

Marko Hatlak: Još u osnovnoj glazbenoj školi profesor mi je dao da sviram prvi tango. Odmah mi se svidio. Teško mi je točno objasniti zašto, ali tango ima veliku poetiku i temperament. Pun je ekstrema, što jako volim jer od izvođača traži mnogo pažnje i profinjene muzikalnosti, da bi zvučao čisto, strasno i spontano. Zaljubio sam se odmah i tango je za mene bio prvi most prema improvizaciji.

Kako funkcionirate u studiju kao Tango Compas, snimate li u jednom dahu ili volite produkcijski paziti na svaki detalj?

Marko Hatlak: Svi glazbenici u projektu Tango COMPÁS su veoma zauzeti, tako da smo prije snimanja imali samo intenzivne probe. Sa Stefanom smo dogovorili program i zatim u dva dana snimili cijeli nosač zvuka. Snimali smo u jednom dahu dva, tri puta i odabrali najbolji snimak. Kod tango muzike, pogotovo kod Astora Piazzolle mnogo je ubrzavanja i usporavanja i svakako reagiranja na muziciranje kolega s kojima sviraš, tako da je najbolje da se svira zajedno, jer lakše uhvatiš emociju cijelog sastava. Naknadno smo sve malo doradili u smislu zvuka i to je to. Nikakva velika filozofija.

Marko Hatlak na Rovinj Jazz Festivalu (Foto: Zoran Stajčić)

Marko Hatlak na Rovinj Jazz Festivalu (Foto: Zoran Stajčić)

Diplomirali ste u Njemačkoj kod poznatog profesora Stefana Hussonga, a kao harmonikaš ste se pokazali svestranim, kakvo je vaše glazbeno iskustvo s Vlatkom Stefanovskim, jer je i Stefan s njim surađivao?

Marko Hatlak: Sa Vlatkom Stefanovskim sam surađivao kad je bio naš gost u grupi Terrafolk. Imali smo nekoliko koncerata i bilo je baš divno. Obradili smo nekoliko makedonskih i slovenskih pjesama i također nove kompozicije napisane za ovaj sastav. U srpnju i prosincu ću ponovo svirati sa Vlatkom u novom sastavu Kapobanda, s kojim sviramo – ja bih rekao – energičnu “Etno-rock’n’roll glazbu”.

Poznato je da australski gitarist Tommy Emmanuel uglavnom nastupa solo. Kakva je bila vaša suradnja s njim?

Marko Hatlak: S Tommyjem Emanuelom sam svirao u Velikoj Britaniji. Bilo je to divno iskustvo, koliko je on genijalno-jednostavna osoba. Može odsvirati najlakšu pjesmu u tisuću varijacija na istu melodiju i svatko ga razumije. Od čovjeka s ulice do najvećeg virtuoza. On je univerzum pozitive i iskrenog entuzijazma prema glazbi. U svakom slučaju muziciranje s njim za mene je bilo vrlo duboko iskustvo, pri čemu sam naučio da su najveći ljudi najjednostavniji, jer je njihov ego ispunjen kroz umjetnost kojom se bave u životu.

Saznajte više: Tango Compas u Rovinju – Milenkovićeva i Hatlakova rapsodija strasti

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page

Komentari

Autor

avatar
Close
Pratite nas i lajkate