Glazbena recenzija

Facebook profil Ministra Orepića u trenutku postavljanja isprike dekanu FER-a zbog policijske racije u KSET-u
Oprostite ministre Orepiću

Knjiga ‘Godard, biografija’ ispisuje životopis drskog gorostasa kinematografije

Upravo objavljena u hrvatskom prijevodu, knjiga 'Godard, biografija' Antoinea de Baecquea na 831 stranici ispisuje životopis jednog od najistaknutijih sineasta.

'Godard, biografija'

‘Godard, biografija’

„Ova biografija je potraga za okusom Godardove kave“, piše autor u uvodu. Ta neobična opaska sažima teškoće s kojima se morao suočiti slažući „arhivski puzzle“ i pokušavajući uhvatiti „bez njega, uz pomoć drugih“ protejski lik živuće legende sedme umjetnosti. Nimalo olakotna nije bila ni činjenica da je riječ o prvoj biografiji Jean-Luca Godarda na francuskom jeziku, objavljenoj na sineastov osamdeseti rođendan. Kako bilo, konačni rezultat impresivan je: pred nama izranja portret deklasiranog mladića, buntovnog predvodnika novog vala, redatelja kultnih filmova, cinika zaljubljenog u paradokse, političkog agitatora, osporavanog samoreklamera, provokativnog mizantropa i pustinjaka iz Rollea, kontroverznog filmaša kojemu je pravilo bilo kršenje pravila, i nepredvidljivog, samosvjesnog — ili bezobraznog — umjetnika koji je na pitanje hoće li film umrijeti s njim odgovorio da mu je to jedina nada i životni cilj.

Godarda, kojega su filmofili i kritičari u pojedinim fazama njegove karijere proglašavali bogom, i koji danas ima mitski status, Antoine de Baecque osebujnim stilom predstavlja u svoj njegovoj kompleksnoj autentičnosti, usput panoramski oslikavajući kulturni krajolik Francuske i Europe dvadesetog stoljeća, krajolik kojega je Jean-Luc Godard neizostavnim dijelom. Knjigu „Godard, biografija“, u prijevodu Julijane Štrok, Srećka Ivaniševića i Marka Gregorića objavio je zagrebački nakladnik Sandorf, u ediciji Mizantrop.