John Malkovich, pripovjedač u Lisinskom – božanske noćne more

Živeći ovdje gdje živimo, čini se kako velika imena iz svijeta glazbe uvijek nekako imamo priliku vidjeti uživo, ali to ne vrijedi i za legende filma. Stoga je puno pozornosti privukla najava da će novu sezonu programa Lisinski subotom otvoriti glumački velikan John Malkovich.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page
John Malkovich (Foto: Promo)

John Malkovich (Foto: Promo)

Karte za ovaj događaj su brzo planule a dvorana je bila ispunjena do posljednjeg mjesta, iako mnogima nije bilo baš sasvim jasno što će točno John Malkovich raditi. Sam program bio je ponešto neujednačen, nije predugo trajao i bio je podijeljen u dva dijela, s Varaždinskim komornim orkestrom kao jedinom konstantom na pozornici. Svemu tome što smo imali priliku čuti i vidjeti nije dodan niti kakvo službeno ime. Event na Facebooku se vodio pod nazivom John Malkovich, pripovjedač, pa ga tako prenosimo i mi.

U prvom dijelu koncerta došlo je do izmjene redoslijeda izvedbi skladbi s obzirom na najavljeni program, pa je tako večer otpočela s izvedbom Concertina za rog, čelestu, gudače i udaraljke hrvatskog skaldatelja Brune Bjelinskog, pri kojoj je centralnu poziciju imao virtuoz na rogu i vjerojatno najbolji kornist na svijetu, Radovan Vlatković. Rog je instrument koji u glazbenoj percepciji ima signalni karakter i budi asocijacije na lov, a Vlatković je pri izvedbi
spomenutog Concertina, kao i uostalom i druge skladbe koju je svirao, Mozartovog Drugog koncerta za rog i orkestar u Es-duru, KV 417, prikazao sve finese koje je u stanju iz tog naoko elementarnog glazbala izvući netko tko se njime
majstorski služi.

Između dvije spomenute kompozicije, orkestar je bez prisustva solista izveo lijepu Serenadu za guduče u e-molu, op. 20 engleskoga kompozitora Edwarda Elgara, sa posebno upečatljivim središnjim stavkom. Nakon okončanja prvog dijela koncerta, Vlatković se na bis vratio kako bi izveo skladbu Mozartova oca Leopolda, izvorno napisanu za alpski rog. U nedostatku tog instrumenta, Vlatković je kompoziciju izveo na neobičnoj kontrapciji koju kao da je izvukao iz vinskog podruma, budući da se sastojala od crijeva nalik na onom za pretakanje vina, na kraj koje je postavio crveni lijevak. Ne pitajte kako, ali čovjek je uspješno izveo skladbu na tome.

Nakon pauze uslijedila je točka koju su svi došli vidjeti. Iz potpunog mraka izronila je izvrsna ruska pijanistica
Anastasya Terenkova udarajući o zvonce, a ubrzo joj se priključio i prepoznatljivi glas glumačke legende Malkovicha koji je govorio tekst argentinskog književnika Ernesta Sábata iz romana O junacima i grobovima iz 1961., nazvan Izvještaj o slijepima. Tekst je izvrsno korespondirao s koncertom za glasovir i gudače Alfreda Schnittkea koji je izvodio orkestar pod ravnanjem dirigenta Alvisea Casellatija s Terenkovom na klaviru.

Malkovich je izvodio riječi psihotičnog i paranoičnog Fernanda Vidala Olmosa, samozvanog nastavljača tradicije
poludjelih Maupassanta i Rimbauda, opsjednutog urotom Svete Sekte Slijepih, preko koje tvrdi da Knez Tame vlada svijetom. Zaokupljen problemom zla još od ranih dana kada je čekićem uništavao mravinjake i ubijao mrave, došao je do zaključka da Bog ili ne postoji, ili postoji, ali je gad ili pak postoji, ali ponekad spava, a njegove su noćne more naš život.

Malkovicheva izvedba ovog komada u svakom je pogledu dostojna glumačkog velemajstora njegovoga ranga. Ekspresivan i upečatljiv bez obzira na to je li statičan ili se kreće pozornicom, Malkovich plijeni pozornost prvenstveno svojim specifičnim glasom dok iznosi teorije pomračenoga uma. Može se reći da smo imali priliku svjedočiti nesvakidašnjem koncertu koji nam je pružio priliku osjetiti magnetsku karizmu ovog glumačkog velikana uživo, što je večer učinilo događajem koji nije bilo preporučivo propustiti.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page

Komentari

Close
Pratite nas i lajkate