Ivan Grobenski ‘Lessons In Life And Love’ i mali vodič kroz Bubblegum diskografiju

U jeku snimanja novog dvostrukog albuma grupe Moskau, njen gitarist i jedan od pjevača objavi solo album. A prošlo je nešto više od pola godine od objave prethodnika. Dovoljan razlog da raščlanimo opus Ivana Grobenskog, jer ako je netko autor koji obećava, onda je to on...

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page
Ivan Grobenski 'Lessons in Life and Love'

Ivan Grobenski ‘Lessons in Life and Love’

Za razliku od većine kantautorskim imena, Ivan Grobenski imao je gotovo suprotan put kojim je došao do akustičnog albuma „Lessons In Life And Love“, prvog kojeg potpisuje svojim imenom i prezimenom. Naime, samo do akustične gitare kao jedine podrške oporim stihovima došao je nakon dva albuma i nekoliko eksperimentalnih singlova koje je snimio pod pseudonimom Bubblegum, a dakako treba uzeti u obzir i njegovu ulogu tekstopisca, kompozitora, pjevača i gitariste u koprivničkom art kolektivu Moskau.

Dakle, riječ je o izuzetno radišnom autoru koji u prosjeku godišnje objavi 2-3 albuma što u solo, što u grupnoj formaciji. Uz to s novim albumom dolazi debelo nakon što je kantautorski val završio i što je više-manje iznjedrio svoje hrvatske heroje i heroine. No Grobenski kao da ima svoj unutrašnji sat koji ga izbacuje u trenutku kada kao da je utihnula ta priča o kantautorima, kada kao da ih nije puno ostalo koji mogu i žele zaigrati na tom terenu. I naravno „Lessons In Life And Love“ dolazi u pravom trenutku.

Album donosi snažne lirske nihilističke rezove koji se jasno zrcale u stvarnosti i temama koje nisu nimalo privlačne („Go Make A Living, „Let’s Talk About Poverty, „Parents For Sale“), ali ih Grobenski polako, zavodljivo i instinktivno, polu-cobainovski polu-caveovski ‘riješi’ poput pijenja jutarnje kave, a opet ne posjeduje on takav mračni karakter poput Cobaina i Cavea, više je kao zatomljeni i od života umorni Rufus Wainwright ili pak Jeff Buckey koji je odlučio ući u narativnu formu.

Bubblegum 'Dance Music For Old People'

Bubblegum ‘Dance Music For Old People’

Grobenski je čovjek pun duha i (crnog) humora, a to se najbolje očitava i kroz naslovnu fotografiju koju potpisuje Bojan Koštić, u njoj je sadržana ta harlekinska poza Grobenskog, ruganje puno cinizma, kako sebi samom, tako i slušateljima. Kao da prvo želi dobro zastrašiti tom naslovnom, a potom od preostalog ‘frikovlja’, koje njegove izvrnute bjeloočnice drže zanimljivom gestom, pokušati skrojiti za publiku ‘najbolesniju’ sljedbu koja se u ovom trenutku može pronaći, naravno bez obzira na broj iste (Valjda bi bio zadovoljan i s par njih).

U odnosu na prijašnje radove „Lessons In Life And Love“ donosi upravo taj najvažniji pomak, a to je da riječi i minimalna glazbena pratnja stoje samodostatno i razumljivo, što je dokaz da je Grobenski zahvaljujući ogromnom radu pronašao svoje autorsko ‘ja’. Nije to imao na „Dance Music For Old People“ (2015.), albumu kojeg je potpisao kao Bubblegum. Taj album više je bila vježba i kreativna igra gdje je opipavao vlastito bilo istovremeno se baveći reciklažom poznatih ritmova, tema i loopova iz svijeta popularne glazbe na koje je ljepljenjem svojih vokala i aranžmanskim dosjetkama stvarao novu vrijednost.

Bubblegum 'Geometry Three (Electro Shostakovich)'

Bubblegum ‘Geometry Three (Electro Shostakovich)’

Iz istog ishodišta je krenuo i s paralelnim Bubblegum singlovima pod kodnim imenom „Geometry“. Naime objavio ih je samo četiri, čime je i dalje otvoren prostor za neki dugosvirajući okvir pod koji bi to moglo sve stati. Za razliku od „Dance Music For Old People“, s trenutnom singl-kvadrologijom „Geometry“ pod ista loop pravila po sistemu ‘demontiraj i načini nešto novo’ podvrgnuo je djela kompozitorskih velikana Satieja, Beethovena, Šostakoviča i Čajkovskog i to s puno boljim ishodom. Vjerojatno je razlog tomu tako što je glazbena matrica bila kvalitetnija, inspirativnija, a time i smislenija u novom oblikovanju.

No Bubblegum je uspješno zaokružena priča kreacije. U tom smislu prošlogodišnji „Gentle Hearts“ album koncepcijski, idejno i izvedbeno se nameće kao najbolji uradak Grobenskog. Ne samo da je zanimljiv koncept u kojem svaka pjesma u nazivu sadrži riječ „Hearts“, već je riječ o iznimno dobro pogođenom produhovljenom popu, i upotrijebit ću onu staru žalopojku: „Šteta što to nije nanjušio i objavio netko tko na zapadno tržište može dobaciti dalje od Bandcampa“, posebice kad se dogodi izvrstan niz „Young Hearts“, „Broken Hearts“, „Modern Hearts“ i „Military Hearts“, a dodat ću tu i posljednju „Dead Hearts“.

Bubblegum 'Gentle Hearts'

Bubblegum ‘Gentle Hearts’

Dakle, već je prošlogodišnji „Gentle Hearts“ album ukazao na jasnu auru glazbenog talenta kojeg posjeduje Grobenski. Pola godine kasnije izbrušen je „Lessons In Life And Love“ u ogoljenom narativu kojeg bi mogli prozvati beatništvom 21. stoljeća, jer i Grobenski poput pjesnika i pisaca beat generacije donosi spontanu kreativnost, često namjerno nagrđenu, no i iz nje također snažno pulsira egzistencijalizam.

Stoga sve što Grobenski solo napravi (a radi to iznimno brzo i u kratkim vremenskim razmacima) samo je dokaz više da je grupa Moskau trenutno jedan od najzajebanijih umjetničkih kružoka u zemlji kad se kreativnost i obim rada njegovog članstva počne stavljati pod povećalo.

Ocjene:

Ivan Grobenski “Lessons in Life and Love” (2017.): 8/10

Bubblegum “Gentle Hearts” (2016.): 8/10

Bubblegum “Dance Music For Old People” (2015.): 6/10

Bubblegum “Geometry” (za sad singl kvadrologija) (2015.-2016.): 7/10

(Sva izdanja: Bandcamp)

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page

Komentari

Close
Pratite nas i lajkate