Demolition Group u Vintage Industrial Baru – lekcija iz zvukovnog demoliranja

Priča kaže da se obožavatelj Demolition Groupa postaje na njihovom koncertu. Priča je točna, samo što za peh nikako da ih (bar kad je Zagreb u pitanju) vidi istovremeno više od sto duša.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page
Demolition Group u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)

Demolition Group u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)

Slab odaziv publike na sinoćnji koncert ove kultne slovenske grupe, iz obližnjih nam Brežica, koja neumoljivo dere još od davne 1985. godine (tj. 1983. ako se uzme u obzir sastav Gast’r’bajtr’s nije zaobišao Vintage Industrial Bar, kao ni svojevremeno Močvaru gdje je Demolition Group posljednji put nastupio. „Tada je to bio najhladniji dan zime, a sad je vruće. I bolje je da je vruće“, komentirao je tijekom nastupa pjevač Goran Šalamon.

No grupa nije očajavala zbog male posjećenosti, upravo suprotno, u dvosatnom nastupu su svojim zvučnim zidom, te oštrim i ironičnim društvenim kritikama u figurativnom smislu demolirali sve ispred sebe, pa i sebe. To glazbeno društvo izniklo iz Laibacha i potom iz benda Gast’r’bajtr’s na novom albumu obračunavaju se s liberalnim kapitalizmom, ali i svima nama, brojnim pojedincima, koji smo dozvolili takvo razmahano ponašanje kapitala spram svih ostalih društveno-radnih stečevina.

Galerija

Demolition Group u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)
Demolition Group u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)
Demolition Group u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)
Demolition Group u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)
Demolition Group u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)
Demolition Group u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)
Demolition Group u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)
Demolition Group u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)
Demolition Group u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)
Demolition Group u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)
Demolition Group u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)
Demolition Group u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)

U narativu Šalomon svojom pojavom u kojoj apsolutno odudara od svih stereotipa kako treba izgledati frontmen rock benda podsjećao je na ‘ozbiljnog brata’ Marka Brecelja, jer narativ im je isti, ali Šalomon ne poseže za humorom. U glazbeno-izvođačkom smislu, Demolition Group su jedinstvena pojava ovih prostora. U svom izričaju bili bi klasični punk-metal-hardcore-funk crossover bend da u tu priču nije upleten saksofon Jože Pegama čije izvanredno uklopljene i maštovite dionice čine premosnicu k onom iskonskom sjecištu punka i jazza, karakterističnom za europske glazbenike, u kojem su revolucionari i jedni i drugi, samo im je pristup drugačiji. Demolition Group su tako i punk i jazz i teško je ostati ravnodušan kad te dvije struje udaraju u zajednički fokus. Ako ne razumijete slovenski jezik, razumijet ćete silinu glazbe i njihov nepatvoreni stav koji se iščitava kao do današnjeg dana sačuvani zametak angažirane bujice gnjeva iz kojeg je izniknuo Laibach, koji je s vremenom ipak postao ‘proizvod’. Demolition Group pak nisu proizvod, oni su silovita intelektualna pobuna koja o otporu razmišlja globalno, ali ga vrši lokalno.

Tijekom dva sata odašiljanja energije s pozornice, najveći udio imale su pjesme s novog albuma „Zlagano Sonce” (Lažno sunce) Koji je u cjelosti odsviran u identičnom redoslijedu pjesama. Nastup je počeo izlaskom jednog po jednog člana benda koji su se postepeno priključivali na pjesmi „Kapital” (koja ujedno otvara novi album) da bi potom slijedio niz: „Lažje je imeti pesa”, „Kaplja”, „Dan brez”, „99”, „Slab gospodar”, „Da bi bil iskren”, „Tesnoba, strah in cvetoče polje”, „Zato ker smem” i „Zlagano Sonce”.

U drugom dijelu slijedio je repertoar s drugih albuma, a među njima i kultna pjesma „Japanci rade za nas“ koja je 1983. otvarala debi album Gast’r’bajtr’s-a „Ni življenja brez ljubezni“. Dakle bio je to koncert kakav se samo poželjeti može, a opet uistinu ostaje nejasno zašto nije bio posjećeniji, jer ako na art-noise-rock revivalima u Zagrebu svoju publiku ponovno zadobivaju sastavi kao što su Trobecove krušne peći, Ha Det Bra i Cul-De-Sac, onda je nejasno zašto je Demolition Group dobio tako malo podrške, slična je to (ako ne i ista) matrica zvuka i misli. Nije riječ o tome da bi to trebao biti neki lažni naklon legendama, već onaj najosnovniji poriv zašto se ide na rock koncerte, a taj je da vas moćan bend odnese i raznese u isto vrijeme… I da tako sretno ‘demolirani’ odbauljate nazad u svoju rupu. A opet možda su liberalni kapitalizam i ekonomska kriza nakon sedam godina ispunili svoju misiju, tj. ispraznili nam džepove…

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page

Komentari

Close
Pratite nas i lajkate