Koncertni report

Bajaga, Josipa Lisac i Darko Rundek na 12. Pozitivnom koncertu u Domu sportova (Foto: Izidor Tačković)
12. Pozitivan koncert u Domu sportova - protiv AIDS-a i drugih pizdarija

Koncertni report

YU Grupa u Vintage Industrial Baru (Foto: Zoran Stajčić)
YU Grupa u Vintage Industrial Baru – rock mornari starog kova

Bjorn Tagemose: Ako analizirate rock, a ne osjećate ga, onda odjebite!

11. INmusic festival upriličit će 20. lipnja, tj. svog prvog dana 'Gutterdämmerung' – najglasniji nijemi film, ili u prijevodu unikatni i gromoglasni audio-vizualni spektakl u kojem su svoju ulogu na platnu pronašli Slash, Joshua Homme, Lemmy Kilmister, Grace Jones, Iggy Pop, Slayer's Tom Araya, Volbeat, Mark Lanegan, Nina Hagen i Jesse Hughes, dok će na festivalskoj pozornici cijelim spektaklom ordinirati Henry Rollins. O svemu smo popričali s 'glavnim krivcem', idejnim začetnikom i švedsko-belgijskim redateljem Bjornom Tagemoseom.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page
Ovog ljeta 11. INmusic predstavlja audio-vizualni rock and roll spektakl Gutterdammerung, redatelja Bjorna Tagemosea

Ovog ljeta 11. INmusic predstavlja audio-vizualni rock and roll spektakl Gutterdammerung, redatelja Bjorna Tagemosea

Za početak, uvijek je nezaboravno iskustvo kad naletite na čovjeka koji svakim svojim atomom zrači energijom i zanosom, pa još kad je u pitanju rock and roll, onda je to definitivno naelektrizirani osjećaj. Bjorn Tagemose, upravo je takav čovjek; vizionar koji je zacrtao gotovo nedokučiv cilj, te ga svojim fanatizmom uspio ostvariti jer je njime zarazio sve oko sebe. A opet, ima ga dovoljno i nakon svega jer i dalje zrači kao nuklearni reaktor, tako da mu očigledno nije bio nikakav problem i jedan intervju, novinaru iz jedne male zemlje, otvorena srca nabrijati nepatvorenim mislima, koje kao da su magičnom formulom postali postulati, sam koncentrat rock and rolla kao takvog. Možda nije velika rock zvijezda, ali Bjorn Tagemose jedan je od najvećih rokera s kojim sam imao priliku komunicirati, a tako nešto nipošto ne očekujete od vizualnog umjetnika koji je u svojoj mušičavosti odlučio u jednom trenutku postati filmski redatelj.

Iggy Pop u filmu 'Gutterdammerung'

Iggy Pop u filmu ‘Gutterdammerung’

Kako ste uopće došli na ideju o spektaklu „Gutterdämmerung“?

Bjorn Tagemose: To duuuga priča! Ali bilo je nekoliko važnih ‘okidača’ za nju. Prvi je da sam prvotno dizajnirao za The Hives show koji je imao neke slične elemente na koje je publika oduševljeno reagirala. Kao drugo, ulazim u krizu srednjih godina i želio sam napraviti nešto veće i originalnije od kupovine motorkotača, kao treće do sada nisam mogao iskazati svoju apsolutnu ljubav prema rock and rollu u smislu da ‘zakucam’ nešto što bi bio ultimativni rock and roll show u audio-vizalnom smislu i kao zadnje, bilo je to jače od mene, kao da mi je vrag šapnuo na uho da moram to učiniti.

„Gutterdämmerung“ je inače posljednje poglavlje „Prstena Nibelunga“. Gdje ste našli poveznicu između Richarda Wagnera, sjevernjačke mitologije i rock and rolla?

Bjorn Tagemose: Wagner je bio prvi audio-vizualni umjetnik koji je razumio da show mora biti jednako interesantan glazbeno i na način kako je postavljen. On je bio prvi svjetski Jean Paul Goude (smijeh). Sjevernjačka mitologija donosi faktro više sile. Bogovi iz sjevernjačke mitologije su prilično okrutni, glasni i veći od ostalih živih bića, kao bogovi rocka. Rock and roll je u naslovu sadržan u riječi „Gutter“ (dno – eng. prev.). Ovaj film je podržalo i prihvatilo dvanaest bogova rocka koji su došli sa samog dna društva. Film je napravljen za ljude koji vole rock svojom utrobom, poput klinaca u mosh pitu ispred pozornice. „Gutterdämmerung“ nije za rock snobove koji sjede i kataloški proučavaju povijest rocka u svom naslonjaču. Ako analizirate rock, a ne osjećate ga, onda odjebite! Dobar rock and roll i sva ostala superiorna umjetnost rođena je na dnu, od Iggyja Popa do Francisa Bacona. Ovaj show treba biti konzumiran poput sirovog odreska.

Bjorn Tagemose (Izvor: Le Soir)

Bjorn Tagemose (Izvor: Le Soir)

Otkud ideja da je električna gitara došla iz pakla?

Bjorn Tagemose: Ha, ha, ha! Ja uistinu vjerujem da jest! Ona najviše zavodi na grijeh, na njen zvuk gubite glavu, ona je seksualni magnet, provocira pobunu, ima ‘bad ass’ zvuk koji dolazi s dna. Za neke od nas raj može biti pakao, za mene su raj i pakao u istom susjedstvu.

Dolazimo do još veće provokacije, a to je da je riječ o najglasnijem nijemom filmu, koji je uz to snimljen i u crno/bijeloj tehnici.

Bjorn Tagemose: Te stvari samo prate osnovnu nit cijelog filma, a to je pišanje po svemu što elitistički kritičari mrze. Lemmy Kilmister mi je rekao: „Kritika će te satrti i to je odlično! Bit će to kao da Motörhead nastupa u operi.“ Posebno iz razloga što film koristi estetiku na koju filmaši elitisti polažu pravo kao da samo njima pripada od rođenja. Radili smo s najboljim vizualnim umjetnicima kako bi stvorili film; kao što su ljudi iz St lious-a; pariški CGI tim, koji također snimaju reklame za Louis Vuitton, zatim vrhunske estete kao što je Tim Van Steenberghen koji je radio dizajne za čuvenu milansku opernu kuću Scala. Također tu su i vrhunski mimičari rokera na pozornici koji gotovo identično oponašaju što glumci rade i izgovaraju u filmu, recimo ponašanje Nosferatua ili Häxana. Dakle istovremeno vrlo groteskno i impozantno. Jesi li primijetio da se Gustav Fröhlich u „Metropolisu“ kreće poput Ozzyja Osournea? Dalje>>

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest0Print this page

Komentari

Close
Pratite nas i lajkate